إبن أمه بقلم ملك ابراهيم

لمحة نيوز

دلوقتي المهم تتجوزا في اسرع وقت
بعد اسبوع
وقف حمدي شقيق عبير وهو ينظر اليها پحژڼ وهي نائمه ودموعها علي خديها وخرج ليتحدث مع والده
حمدي وحيات دموعها الغاليه دي لأدفعه التمن غالي اوي
والده خلاص يا بني الا حصل حصل ومحدش عارف الخير فين
والدته بس انا قلبي موجوع عليها اوي دي بقالها اسبوع يا حبيبتي ودموعها مابتقفش
حمدي ماتقلقيش يا ماما انا هتكلم معاها
دخل حمدي وجلس بجانب شقيقته
عبير ماتقلقش يا حمدي انا كويسه ولسه عاقله بس الصدممه كانت كبيره عليا
حمدي ولا يهمك حبيبتي قومي البسي عشان هخدك مكان حلو اوي تغيري جو
عبير حاضر انا هجهز علي طول
رايحين فين
حمدي هخطف منك القمر دي
والدته وماله بس تخلي بالك منها
صوت جرس الباب
حمدي من عنيا استنوا هفتح الباب اشوف مين
عامل خدمة التوصيل السلام عليكم دا منزل استاذه عبير 
حمدي وعليكم السلام ايوا هو خير
معايا دعوة ومطلوب مني اسلمهالها في ايديها
حمدي تمام انا
اخوها وممكن استلمها انا
ماينفعش يا فڼدم لازم استاذه عبير بنفسها
عبير خير في ايه انا عبير
الدعوه دي لحضرتك اتفضلي 
عبير بدهشة شكرا
اخذت عبير الدعوه وفتحتها وابتسمت 
حمدي ايه يا حبيبتي الدعوه دي فيها ايه يضحك
عبير فيها خبر حلو اوي يا حمدي وكأن ربنا بيقولي ماتزعليش وانا هجبلك حقك
حمدي بابتسامه ليه مكتوب فيها ايه وريني كدا
عبير بابتسامه اتفضل
قرأ حمدي الدعوه
حمدي پغضب دا اكيد اټجنن بقى بعتلك دعوة فرحه لحد هنا
عبير مش هو الا باعت دي مامته
حمدي وانتي عرفتي ازاي
عبير انا عرفاها وعرفه تفكيرها كويس 
حمدي الحمدلله ربنا خلصك منهم انا عايزك تنسيهم ومتفكريش فيهم ابدا
عبير اكيد هنساهم بس لازم اروح الفرح وابارك لهم الاول
حمدي تروحي فين لا طبعا
عبير انا لازم اروح
واشوف احمد وهو عريس وقاعد جنب واحده
غيري عشان صورته دي هتحذف كل الذكريات الا كانت بتجمعنا مع بعض
حمدي بس دا صعب علي اي واحده انها تشوف حبيبها والا كان جوزها وهو مع واحده تانيه
عبير بالعكس دا هيساعدني اني اقفل صفحته وابدء من جديد لما اشوفه بعيني وهو مع واحده تانيه
يوم زفاف احمد
عبير انا جاهزه يا حمدي
حمدي بسمھ الله ماشاءالله
ايه يا بنتي الجمال دا كله
عبير هههه دا اقل حاجه عندي
حمدي يا واثق انت
ما بلاش يا ولاد تروحوا الفرح دا مش هتقدري تستحملي يا عبير
عبير ماتقلقيش عليا يا ماما انا قويه ومش ببكي علي حد باعني 
والدتها ربنا معاكي يا حبيبتي خد بالك علي اختك يا حمدي
حمدي دي في عنيا يا ست الكل ماتقلقيش
بداخل القاعه
والدت احمد ايه يا امنيه القمر دا ماشاءالله عليكي يا حبيبتي طالعه قمر لخالتك
امنيه خلاص بقى يا خالتو بتكسفيني
احمد ان بقول نروح وكفايه كدا
والدته هههه شوفي الواد مستعجل ازاي
احمد يا ماما مش حكاية مستعجل بس انا زهقت
امنيه پغضب زهقت !!! الا يشوفك دلوقتي مايشوفكش يوم فرحك الاولاني وانت كنت بتطنطت من الفرحه
والدت احمد اهدوا ياولاد الناس بتتفرج علينا عېپ
نظر احمد لوالدته ونظر امامه پغضب
دخلت عبير القاعه واديها في ايد اخوها
احمد أول ما شافها كان مش مصدق انها قدامه فعلا وكان فاكر انه بيحلم او بيتخيل انها قدامه
ابتسمت والدت احمد بمكر وراحت ترحب ب عبير واخوها
والدت احمد اهلا يا عبير ماكنتش متخيله انك تقبلي الدعوه وتيجي
عبير بابتسامه ازاي يا طنط حضرتك بعتيلي دعوه وانا مقدرش اكسفك الف مبروك ل احمد وان شاءالله ربنا يوفقه ويرزقه بالذريه الصالحه
اندهشت والدت احمد وڠضبت من برود عبير في الحديث وعدم مبالتها بزواج احمد ومشت وسابتهم
اقترب منهم احد اصدقاء حمدي شقيق عبير
سليم اهلاااااا ازيك يا حمدي عاش من شافك
حمدي اهلا يا سليم وحشتني انت رجعت امتي
سليم رجعت من يومين عشان احضر فرح بنت عمي
حمدي هي العروسه بنت عمك
سليم اه
نظر سليم ل عبير وتابع حديثه مع حمدي 
سليم انت خطبت ولا ايه مش تعرفنا
حمدي بابتسامه لا لسه والله ماخطبتش دي تبقى عبير اختي
سليم اهلا أنسه عبير 
عبير بابتسامه اهلا بيك استاذ سليم بس أنا مطلقه مش أنسه
سليم بابتسامه اتشرفت بمعرفتك
حمدي الفرح دا ممل اوي يا سليم ومفيش فيه حاجه تفتح النفس
سليم عندك حق والله والعريس قاعد كأنه في عژ
نظرت عبير علي احمد ولقته عينه هتطلع عليها وهو قاعد مكانه جنب عروسته
حمدي انا بقول كفايه كدا يا عبير ونروح بقى
عبير لسه بدري يا حمدي وبعدين احنا
لسه ما سلمناش علي العرسان وقولنالهم مبروك
سليم وانا كمان لسه ما بركتلهمش ايه رأيكم نروح نبارك لهم مع بعض
حمدي لا روحوا انتوا انا مليش نفس ابارك لحد 
سليم ليه في مشكله ولا ايه
حمدي مفيش حاجه خد عبير معاك وروحوا باركوا انتوا
سليم تمام زي ماتحب
اخد سليم عبير وراحوا يباركوا ل احمد وعروسته
سليم مبروك يا امنيه واخيرا شوفتك عروسه
امنيه وهي بتنظر ل عبير پغضب
الله يبارك فيك يا سليم عقبالك
سليم وهو بينظر لعبير قريب ان شاءالله
عبير مبروك يا عروسه
امنيه شكرا
سليم مبروك يا عريس
احمد وهو بينظر ل سليم پغضب وغيره واضحه
الله يبارك فيك
عبير مبروك يا عريس ربنا يوفقكم ويرزقكم بالذريه الصالحه
احمد مبروك دي من قلبك 
عبير طبعا
احمد اخر حاجه كنت اتوقعها انك تيجي فرحي وتقفي بالقوة دي 
عبير بابتسامه انت نهيت رابط الزواج الا كان بينا بقوة وانا جيت عشان انهي وجودك من حياتي بنفس
القوة
نظر لهم سليم واتفاجئ ان عبير بتكون طليقة احمد
احمد
بس انتي يا عبير بتحبيني ومستحيل تقدري تعيشي من غيري
عبير

ما تشغلش بالك انت بيا واهتم بعروستك انا هقدر اعيش واكمل حياتي عادي ومبروك مرة تانيه
تركتهم عبير وذهبت وخلفها سليم ووقف احمد ينظر لهم بغيره
سليم عبير هو انتي كنتي زوجة احمد
عبير للأسف
سليم وازاي قدرتي تيجي وتحضري فرحه
عبير عشان هو صفحه في حياتي وكان لازم اجي انهيها عشان اقدر ابدء من جديد
سليم
بأعجاب تسمحيلي اقولك ان انا معجب بقوتك دي جدا
عبير ماتصدقش القوة دي اي ست بتكون ضعيفه من جواها والقوة دي حاجه كدا بنظهرها نداري بيها ضعفنا
سليم انتي بجد بتبهريني انا مش مصدق ان في كدا
عبير بابتسامه طب مش نروح لحمدي بقى هو مستنينا برا
سليم طبعا اتفضلي
عند العرسان
امنيه ايه يا استاذ احمد عينك هتطلع عليها 
احمد امنيه سبيني في حالي دلوقتي انا مش طايق نفسي
امنيه طب يلا نروح انا زهقت
احمد يلا انا كمان زهقت من بدري
والدت احمد في ايه يا ولاد مالكم
احمد احنا هنروح يا ماما لان خلاص انا تعبان ومش قادر
امنيه وانا كمان زهقت يا خالتو وحسه اننا في عژ مش فرح
والدت احمد معلش حبيبتي اهم حاجه ماتزعليش يا احلى
عروسه 
رواية أبن أمه بقلمي ملك إبراهيم
في غرفة عبير بعد ما روحت پتبكي علي سريرها وهي بتفتكر ليلة فرحها
فلاش باك 
احمد الف مبروك يا احلى واجمل عروسه في الدنيا انا مش مصدق ان الجمال دا كله بقى ملكي
عبير احمد انت بتكسفني
احمد الله علي اسمي وهو بيخرج من بين شفايفك
عبير بخجل احمد بس بقى
احمد عيون احمد وقلب احمد وحيات احمد
هديه من ربنا ياسليم والحمدلله ان ربنا عوضني بيك 
بعد سنتين
عبير عااااااا سليييييم
سليم نعم يا حبيبتي انا بتفرج علي الماتش
عبير والله يا بختك انت بتتفرج علي الماتش وانا طالع عيني مع عيالك
سليم ما هما عيالك انتي كمان يا حبيبتي وبعدين حد قالك تخلفي توأم
عبير والله دا انت بتهزر بقى
وقف سليم وقرب منها وضمھا 
سليم لا طبعا انا لسه ما هزرتش الهزار لسه جاي
عبير بخجل سليم الولااد
سليم مالهم دا انا بفكر اجبلهم اخت
عبير بخجل سلييم
سليم قلب سليم وروحه وحياته انتي
عبير انا بحبك أوي 
سليم وانا بعشقك يا حبيبتي ربنا يخليكي ليا انتي واولادنا 
عبير ويخليك لينا حبيبي يارب
وعاشت عبير في سعاده مع زوجها سليم الا كان مثال للرجل الحقيقي الا قدر يسعدها ويحتويها ويحافظ عليها وعمره ما سمح لأي مخلوق انه يدخل بينه وبين مراته حتى اقرب الناس ليه وكانت علقټھ بعبير قوية جدا مبنيه
علي الثقه والاحترام والتقدير ويصعب علي اي حد التدخل في حياتهم 
في شقة والدت احمد
والدت احمد انت هتفضل كدا لحد امتى يا بني انت مش شايف انت بقيت عامل ازاي
احمد عايزه ايه مني يا ماما بعد ما خربتي حياتي
والدته انا برضه الا خربت حياتك يا احمد
احمد انا كنت عايش مع مراتي مبسوط ومرتاح وانتي الا لعبتي في دماغي وخلتيني اطلقها
والدته انت مش صغير يا احمد عشان انا العب في دماغك انت راجل وعارف انت عايز ايه وكنت تقدر ما تسمعش كلامي وتتمسك بمراتك 
احمد عندك حق وانا كان لازم افهم ان انا كبرت وبقيت راجل ومسؤول عن زوجه ومابقتش العيل
الصغير الا لازم يسمع كلام امه في كل حاجه او يسمح لأي حد انه يدخل في حياته وقرراتي كنت المفروض انا الا اخدها بنفسي مش اخد برأي حد لان انا الا خسړت مش حد
تاني 
وڼدم احمد بس بعد فوات الاوان وعاش وحيد جنب أمه 
وانتهت حكايتنا الأولى من أبن أمه بسعادة عبير مع زوجها واطفالها وڼدم وحزن احمد طول حياته
وانتظروا
تم نسخ الرابط