رواية مريض نفسي كاملة بقلم آية عمرو

لمحة نيوز

كلام دلوقت
كيان من فضلك اقف ياليل 
وقف العربيه على جنب وبصلها ليل ها اتكلمى
كيان بس متتعصبش
ليل انجزى
كيان اخدت نفس عميقانت لى بتعمل كده انا عايزه افهم
ليل مش قفلنا الموضوع ده خلاص
كيان بعصبيةلا مقفلناش الموضوع ياليل الموضوع هيفضل مفتوح مادام انا لسه مفهمتش
ليل پحده متعليش صوتك عليااا
كيان هعلى لانى اتخنقت اللى انت بتعمله مش طبيعى مش طبيعى انك تبقى طيب وفجأه تبقى بنى ادم بدون رحمه انا مراتك مش واحده جايبها من الشارع
ليل بسرعه وعصبيه مهو كان بيعملل د
كيان هو ميين!!
ليل بابا
كيان پصدمه بباك كان بيعمل كده فى مامتك
ليل بتذكرايوه وانا صغير كان بيعمل كده بس هى سابته لما تعبت منه وهو هو بعد عنها
كيان الله يرحمه م 
ليل بسرعه بابا عايش
كيان پصدمه ايه بباك عايش عايش ازاااى انت انت كدبت عليا وقولتلى انه ماټ انا كنت خطيبتك وعارفه انه ماټ حتى اخواتك ومامتك مقالوليش انه لسه عايش
ليل بسخريه اقولك الصدمه الأكبر 
كيان بصتله پصدمه منتظره كلامه
ليل الراجل اللي كان موجود تانى يوم جواز لينا ده مكنش معرفه قديمه ليا ولا حاجه ده بابا
كيان پصدمه يعنى اى يعنييي ايي
ليل وكنت بكلمه كل يوم فى الفون كمان و
كيان بصړاخ كفااايه انت انت شخص بشع يعنى يعنى هو اللى كان بيخليك تعمل فيااااا كدههه صححح انا تعبت منك بجد تعبت استحاله اعيش معاك تانى انت فاااهم بباك مفهمك من وانت صغير حاجات غلط د
ليل اعملل اى تخيلى كده طفل عاش فى اسره كلها عڼف وكان بيشوف بباه بيعمل كدههه عاوزانى اطلع عامل ازااااى
كيان ازاى مكتشفتش ده من وقت الخطوبه دايما كنت ساكت فكرتك ملتزم بقواعد الخطوبه لكن لكن طلعت مريض نفسى
ليل بزعيق
توقعاتكم
يارب يعجبكم
بقلمىآيه عمرو شراقي 
بارت جديد ياسكاكر
مريض_نفسى
بارت_7
بقلمى_آيه عمرو شراقي
كيان ازاى مكتشفتش ده من وقت الخطوبه دايما كنت ساكت فكرتك ملتزم بقواعد الخطوبه لكن لكن
طلعت مريض نفسى
ليل بزعيق اسكتييي متقوليش مريض نفسى انا مش مرييض
كيان لا مريض اللى يعمل كده ويبقى تفكيره كده يبقى مريييض
ليل بصلى پحده كانت عيونه بتلمع بالدموع وكأنه بيقولى ده مش ذنبى انا كنت طفل
قربت منه بس المره دى بصراحه مكنتش طيقاه ده طلع بيكدب عليا وانا استحاله اسامح شخص كداب حاوطت وشه بإيديا وانا بقوله
كيان هتسمع كلامى
ليل كلام اى
كيان انت لازم تتعالج
ليل بعصبيه نزل ايدى من على وشهانت اكيد اتجننتى اتعالج من اى انا كويس اهو
كيان لا مش كويس تفكيرك عقيم وده كان تفكير والدك وفضل يزرع تفكيره جواك لحد ماثبت فى دماغك افهم مش غلط انك تتعالج ولا عيب العيب ياليل اللى انت بتعمله واللى معتقده صح
ليل مش هتعالج ياكيان انا مش مريض افهميي
كيان افهم اى افهم حاجه غلط
ليل مش هتعالج واللى عايزاه اعمليه
كيان بهدوءلو متعالجتش انا مش هعيش معاك
بصلى شويه وهو ساكتمش هطلقك ياكيان انتى مراتى وعارفه انى بحبك
كيان بزعيقوهو اللى بيحب حددد بيعمل فيه كده انت مش فاهم انت عملت فيا اى انت عملت مصېبه فوووق ياليل فووووق والدتك لو عرفت اللى عملته مش عاوزه اقولك هتعمل فيك اى ولا اهلى لو عرفوا اللى انت عملته مش هيخلوك تلمحنى بس كده ف ياتتعالج يا مش هبقى على زمتك ليل ه واحده
ليل كيان متعصبنييش ومتجيبيش سيره الطلاق تااانى
كيان هجيب مادام مش هتتعالج انا مش هعيش مع واحد مچنون
ليل بلاش اوريكى الجنون على أصوله
كيان ده انا شوفت الجنون من اول يوم اتجوزتك فيه ودلوقت روحنى انا مش عايزه اخرج ولا اتزفت
ليل پحده هنروح
نشترى الهدوم ولا عايزه تلبسى الضيق اللى عندك
سكت وسندت على ازاز العربية وفضلنا ماشيين بالعربيه لكن لكن جاتلى فكره ولازم انفذها 
توقعاتكم ياترى اى الفكره
يارب يعجبكم
بقلمى Aya amr Sharaky 
دول بارتين 89 
مريض_نفسى
بارت_8
بقلمى amr Sharaky
روحنا مول كبير ودخل معايا وفضل يختارلى الهدوم الواسعه واللى لايقه عليا بصراحه وقتها كنت فرحانه لكن الخطه اللى فى دماغى مش قادرة اوقف تفكير فيها كان بيعاملنى كأنه طفل اتظلم وهو صغير مش ذنبه ان شخص زى ده ابوه خلصنا و 
ليل يلا تعالى نروح نتغدى فى مطعم
كيان بس انا مش جعانه انا مرهقه وعاوزه اروح ارتاح
ليل انتى مكلتيش ازاى مش جعانه
كيان انا ب
ليل بمقاطعهاللى بينا مهما كان مشاكل ده ملهوش علاقه بالاكل أو بعلاقتنا عموما يلا عشان ناكل
كيان تمام
ركبنا العربيه بعد ما حطينا الهدوم فى شنطه العربيه واتجهنا للمطعم
ليل تطلبى اى
كيان بتوتراى حاجه
ليل بشكمالك
كيان مفيش حاجه
ليل بصلى وسكت بعد شويه كنت باكل مكرونه لكن لقيته مد ايده بمنديل ومسح بجانب الصلصه اللى موجوده ابتسمت بتوتر مكنتش عارفه اسيطر على نفسى
ليل نطلب عصير ونروح
كيان تمام
طلبنا عصير وشربناه وهو كان بيحاول يتكلم معايا لكن انا لسه بفكر هعمل اى فى اللى فى دماغى
بعد ساعه تقريبا كنا وصلنا البيت دخلت غيرت هدومى
كيان احنا مش هنروح بيتنا التانى بقا
ليل وماله البيت ده مهو حلو بردو
كيان لا مش حلو ياليل بيفكرنى بحاجات مش عايزه افتكرها
ليل مسكنى من دراعىلى مصممه تفتحى الموضوع ده كل شويه انتى غاويه نكد
كيان بصوت عالى نسبياانا مش غاويه نكد والموضوع منتهاش الموضوع مفتوح لأن انت فى اقرب فرصه ليك لو سمحتلك تعمل فيا زى ماعملت قبل كده هتعمل بدون رحمه انت مريض ياليل لازم تفهم ده
ليل بزعيق كياااااااااان قولتلك متقوليش كدهههه تانى
كيان هقووول لحد ماتوافق انك تتعالج
ليل ولما بحبسك بتزعلى
كيان شووووفت عاوز تحبسنى يبقى الموضوع منتهاش
ليل افهمييي انا اتربيت على كده و دى طباعى اعمل اى يعنى
كيان تتعالج تتعالج يامريض سيبنى سيبنى وبطل تحبسنى وسيبنى اروح لاهلى انا بدأت اكرهككك
ليل زقنى وقعت على السرير
ليل اتخمدى ومسمعش صوتك خااالص
كيان فى بالهاماشى ياليل انا هوريك
غمضت عينى وانا بخطط انى خلاص هنفذ كل حاجه بليل 
فى الليل 
صحيت من النوم كان ليل لسه نايم مسكت موبايلى واتصلت على رقم المصحه النفسية جبته من على الفيس وبدأت احكى عن حاله جوزى وانه لازم يتعالج اتفقو معايا انهم هيجوا بكره الصبح على الساعه ٩ كده وبعدين قفلت الموبايل دخلت براحه بدأت احط هدومى فى شنطه السفر بتاعتى وطلعتها حطيتها جنب الكنبه بره بعدين دخلت اصلى ركعتين لله ودعيتله ان ربنا يشفيه ويبعد عنه اى حاجه وحشه انا عارفه انه مش ذنبه وان الغلط على والده بس انا لازم اساعده كمان مش هقدر اعيش فى العڈاب ده تانى 
خلصت صلاه وخلعت الايسدال بتاعى ودخلت نمت جنبه على السرير دخلت جوه وكأنى بودعه دمعه منى نزلت على خدى من غير مااحس معرفش امتى بدأت اعيط معرفش بعيط على حالى ولا عليه ولا على انى فى بدايه جوازى وحصلى كل ده مسحت دموعى وانا لسه وهو بدأ يتحرك فى وقفت حركتى عشان ميصحاش لقيته د له بس هو كان نايم مش حاسس بحاجه غمضت عينى وحاولت انام لحد مانمت بالفعل 
فى الصباح
كان ليل قاعد على كرسى فى اوضه النوم ماسك فونه لحد ما سمع خبط قوى على الباب نزل فتح
ممرض انت ليل الشهاوى
ليل بإستغراب ايوه
انا
الممرض بص
لاتنين تانين وشاورلهم بدأو يمسكوه وهو عرف منهم انهم تبع
المصحه كنت واقفه على السلم بعيط پقهر لحد ما هو بصلى بحزن وضيق وووو
ليل 
توقعاتكم
يآرب يعجبكم
بقلمى Aya amr Sharaky 
مريض_نفسى
بارت_9
بقلمى آيه عمرو شراقي
ليل انتى اللى عملتى كده
كنت بعيط مش قادرة حتى ارد لحد ماعافرت مابين شهقاتى وقولتلهده عشانك وعشان اللى حواليك صدقنى ده الصح انت لازم تتعالج
ليل وانا قولتلك لااا انا قولتلك مش عايز اتعالج و 
قاطعه الممرضين وهم بيمشوه وخدوه على العربيه قعدت على الارض بعيط پقهر مش عارفه لى كده كل حاجه مقفله فى وشى قومت جبت شنطتى وحجاتى وفتحت الباب وبصيت على الشقه اخر مره ومسحت دموعى قفلت الباب ونزلت مشيت فى الشارع انا معرفش المنطقه دى اى غير اسمها حتى معرفش احنا فين فضلت امشى لعل وعسى الاقى حد يساعدني 
مشيت فى الشارع لقيت عربيه وقفتها كان شاب فى العشرينات حوالى ٢٧ سنه فتح شباك العربيه
هوفى اى ياانسه محتاجه مساعده
كيان انا انا مش عارفه انا فين ممكن توصلنى عند
هوايوه بس ده بعيد هياخد حوالى ساعه مثلا
كيان يعنى مش هينفع تساعدنى اروح هناك
هواركبى وامرى لله
بصتله شويه 
هواركبى ياانسه مش هخطفك
كيان فتحت باب العربيه اللى ورا وركبت 
بعد ساعه فاقت على
صوت الشاب وهو بيقولها احنا وصلنا ياانسه
كيان نزلت وطلعت فلوس من اللى معاها ومدت أيدها بيها
كيان اتفضل
الشاب انتى زى اختى يا انسه وانا ساعدتك لله اتفضلى خدى فلوسك وامشى
كيان متشكره جدا لحضرتك مش عارفه اقولك اى
الشاب بابتسامةالعفو على اى
كيان عن اذنك
الشاب اتفضلى
مشيت نحيه شقتى الاولى اللى اتجوزت فيها وطلعت فوق دخلت حطيت الشنطه جنب الباب ودخلت اوضتى نسيت اقولكم انى خدت هدوم ليل معايا فى الشنطه المهم دخلت غيرت هدومى ورتبتها فى الدولاب وفضلت قاعده بفكر اعمل اى فى حياتى الجايه طب ليل هقول لمامته ولا هيحصل مشاكل ااااه يارب انا متلغبطه
دخلت كان فى اكل فى التلاجه من ايام ما سيبنا الشقه طلعته وبدأت اكل فكرت فى ليل وايام ماكنا بنخرج ايام الخطوبه احنا مكناش بنخرج كتير بس لما كنا بنخرج كنا بنقضى ايام جميله 
فى الليل 
سيبت فونى وقومت لبست هدومى وخدت فونى وفلوس ومشيت ركبت متجهه لبيت حماتى
بعد ربع ساعة تقريبا وصلت رحبت بيا وقعدنا
كيان بتوترطنط انا عاوزه اقولك على حاجه
حماتىقولى ياحبيبتى
كيان انا عاوزه اشتكيلك من ليل واللى حصل فى حاجات كتيرة اوى حصلت حضرتك متعرفيهاش
حماتى زعلك الواد ده يبقى ليل ته سوده
كيان انا هحكيلك اللى حصل
بدات احكيلها اللى حصل كانت تعابير وشها بتتغير بين الصدمه والحزن
كيان انا هدفى انى اساعده كمان مش هقدر اعيش معاه طنط انتى فهمانى من كده
حماتى بحزن انتى بنت ناس يابنتى ومينفعش نبهدلك معانا هو لازم يتعالج وانا هبقى ازوره ده اكيد
كيان انا دلوقت عايشه فى شقتى عادى اى وقت حضرتك تحتاجينى فيه قوليل ى
حماتى متزعليش نفسك يابنتى وهو ان شاء الله يبقى كويس وانا هروحله واتكلم معاه
كيان ان شاء الله خير عايزه حاجه
حماتى لا ياحبيبتي اتفضلى
مشيت وانا مرتاحه نوعآ ما حماتى مش زى اى واحده لا هى بتعتبرنى بنتها بجد وانا بعتبرها امى دخلت شقتى وقعدت على سريرى بعد ماغيرت هدومى فتحت شباك الاوضه كان نور القمر داخل خدت تيشيرت ليل د كان ريحته ماليه التيشيرت د وعيطت انا بحبه بس كان لازم اعمل كده مينفعش اسيبه مريض وانا واقفه اتفرج عليه اللى انا عملته ده الصح فضلت اعيط وانا د التيشيرت و ببص للقمر
فضلت ادعى ربنا انه يريح قلبى ويشفى ليل و ويرجعلى بالسلامه 
مش عارفه هل هقدر اعيش معاه تانى وانا تعبت من اللى عمله فيا ولا هطلق منه ده قرار صعب انى اخده خصوصا فى بدايه جوازى فضلت افكر شويه وقررت انى اروح ازوره بكره الصبح مش عارفه هل هيرضى يقابلنى ولا 
نمت وانا التيشيرت بتاعه
فى الصباح
كنت واقفه قدام باب اوضه المستشفى اللى ليل قاعد فيها الممرضه فتحتلى الباب ودخلت وهى مشت وطبعا كان فى حارس واقف قدام الباب شوفته كان قاعد جوه وبيبص على الارض منظره كان يوجع القلب رفع راسه لما الباب اتقفل شافنى وووووو 
توقعاتكمياترى اى هيبقى رد فعل ليل لما شاف كيان 
يارب يعجبكم
بقلمىآيه عمرو شراقي 
مريض_نفسى
بارت_10
بقلمى_Aya amr Sharaky
رفع راسه لما الباب اتقفل شافنى ف قام وقف
ليل انتى اى اللى جابك
كنت واقفه مكانى مبتكلمش بصراحه مش عارفه ارد اقول اى
ليل ردى مش انا الۏحش المړيض اى اللى جااابك انطقيي
كيان ليل انا 
ليل انتى ايي ها انتى دمرتينى
كيان انا مدمرتكش انا بساعدك
ليل وانا مش محتاج المساعده دى امشى امشى ومتجيش هنا تاانى
كيان ليل صدقنى انت هتعرف ان اللى عملته ده هو الصح
ليل اطلعى بره ياكيان 
قربت منه عشان اهديه لكن هو زقنى من كتفى بعدنى عنه
ليل امشى مبقتش عايزك
لفيت وشى دموعى نزلت كنت هطلع لكن وقفت على كلامه
ليل بسخريهواه صحيح ابقى فكرى هتطلقى ولا هتعملى اى فى اسرع وقت
كيان بسخريه مماثلهمش محتاج تقولى ده اللى هعمله اساسا
طلعت وجيت اقفل الباب كان بيبص عليا عنيا انا وهو اتقابلت لف وشه بعيد وانا قفلت الباب ومشيت كنت مقهوره خلاص كده قرارى اتاخد لازم أطلق منه هو كده كده
مبقاش عايزنى 
عند ليل 
طلع صورة من تحت المخده وبص عليها كانت صورة كيان كان دايما شايلها معاه فى بنطلونه
ليل وهو بيكلمها فى الصورةلىلي عملتى كده عارف انى اذيتك بس صدقينى مش عارف ازاى تفكيره مسيطر عليا كده انا انا كنت طفل ياارب انا تعبت
عند كيان 
روحت البيت وانا تايهه انا مش عارفه اعمل اى مسكت فونى واتصلت على ماما حكيتلها كل حاجه وهى قالتلى انها هتجيلى كمان ساعه تقعد معايا خصوصا انى حسيت انى تعبانه وسخنه قولتلها وهى قالتلى انها هتلبس وتيجى
بعد ساعه تقريبا كانت ماما عندى
مامانامى ياكيان انتى تعبانه وربنا هيحل كل حاجه
كيان بتعبمش قادره خالص حاسه بطنى بتوجعنى وسخونيه عندى عاليه
مامانامى وانا هعملك كمادات وحاجه سخنه تشربيها
نمت وغمضت عينى بتعب ماما جابت حاجه سخنه شربتها وعملتلى كمادات حسيت بتحسن شويه لكن كنت لسه تعبانه نمت وصحيت على الساعه ٨ بليل جريت على التواليت رجعت كل اللى فى بطنى كنت حاسه بۏجع وماما كانت واقفه ورايا بتحاول تطمنى أنه برد تقيل شويه
مامااللبسى هنروح نكشف
كيان مش قادرة امشى انا تعبانه اوووى
مامايلا ياحبيبتى معلش استحملى عشان نطمن عليكى افردى حاجه وحشه بعدين لازم تاخدى دوا
كيان بتعبحاضر
لبست ونزلت ركبنا وروحنا لدكتور قعدت على السرير وبدأ يكشف عليا
خلصت وقعدت على الكرسى بتعب
مامامالها يادكتور طمنى
الدكتور
توقعاتكمياترى كيان عندها اي
يارب يعجبكم
بقلمى Aya amr Sharaky 
مريض_نفسى
بارت_11
بقلمى_Aya amr Sharaky
الدكتورهى للاسف عندها اللتهاب فى المعده وده طبعا ممكن يخليها ترجع اى حاجه تدخل بطنها
ماماطب هتاخد دوا ولا اى الحل
الدكتوراكيد طبعا هتاخد دوا وتستمر عليه لحد ما الالتهاب ده يختفى خالص اتفضلى ده العلاج اللى هتاخده وطبعا فتره
العلاج ممكن تطول شويه لان الظاهر انها تعبانه من زمان ومكنتش تعرف
ماماتمام شكرا يادكتور
الدكتورالاعاده يومالجاى ان شاء الله
ماماعن اذنك يادكتور
مشينا من عند الدكتور مكنتش قادره ماما راحت تجيب الدوا وانا طلعت
تم نسخ الرابط